dimecres, 29 de març del 2017

1ª SESSIÓ. ENTREVISTA A LA TUTORA DE PRÀCTIQUES DEL CENTRE (SENCO)

A Gran Bretanya el professional Psicopedagog se'l coneix amb el nom de SENCO.(Special Education Needs Coordinator)
El SENCO és responsable de l'aplicació diària de la política i de disposicions específiques realitzades en suport a alumnes amb NEE incloent aquells amb Plans de salut. S'ha d'assegurar que l'escola manté els registres de tots els alumnes amb NEE al dia.
El SENCO treballarà amb el director del centre i l'òrgan de govern per assegurar les responsabilitats que té l'escola segons dicta la Llei d'igualtat [2010] amb referència a adaptacions i les mesures d'accés. També treballaran amb el cap mestre i òrgan de govern per assessorar en quant als altres recursos necessaris per donar suport als alumnes amb NEE així com assegurar que es donin resposta a les necessitats dels alumnes.
El SENCO treballa en estreta col·laboració amb, i és un punt clau de contacte per als pares, una altra
establiment educatiu, psicòlegs educatius, atenció sanitària i social,
professionals i organismes independents i voluntàries. Ha de poder treballar amb altres professionals per
proporcionar una funció de suport a les famílies per assegurar que els alumnes amb NEE reben el suport adequat i que l'ensenyament és d'un alt nivell. El SENCO també es posarà en contacte amb
possibles proveïdors de la següent etapa de l'educació d'un nen amb NEE i garantir tant a ells i als seus pares que se'ls informa de les opcions pertinents de manera correcta  per tal de  planificar una transició suau.
El SENCO proporcionarà orientació professional als companys mestres i educadors  i serà l’encarregat de posar-se en contacte amb la mestra de l’alumne amb NEE així com també de fer-ne el seguiment acompanyant a la mestra tutora.

Funcions que desenvolupa la psicopedagoga (SENCO) en el centre.

1- Quines són les accions més significatives de tipus organitzatiu que realitzes?

Assessorar als alumnes i a les seves famílies, programar les sessions individuals de les diverses intervencions, dissenyar el pla individual d’estudi dels alumnes, elaborar els informes trimestrals, coordinar i supervisar les tasques dels altres professionals.

2- De quina manera organitzes les  teves tasques?

En base a les necessitats específiques de cada alumne, i tenint en compte els diagnòstics previs i tota la informació de que es disposa, aportada per les famílies ( informes escolars, informes d’altres professionals...), realitzo una programació dels continguts a treballar cada trimestre. Per realitzar aquesta programació o full de ruta compto també amb les aportacions dels mestres de l’escola dels alumnes, els quals em donen les informacions sobre l’activitat acadèmica que realitzen els alumnes a l’escola.  Alhora que es fan les sessions d’intervenció pertinents també s’incideix directament en el tractament del trastorn i /o patologia que presenta cada cas.

3- Com prepares les sessions d’intervenció?

Les sessions es realitzen de manera individual i per cadascuna d’elles es prepara el material específic; es fa un recull diari de les activitats portades a terme que queda reflectit en els informes trimestrals.

4- Quina àrea d’activitat de l’organització exerceixes les teves accions?

Les meves accions van dirigides a aplicar un programa d’intervenció a un tipus concret d’usuari que manifesta alguna o bé algunes dificultats d’aprenentatge.

5- Quines pautes segueixes per dur a terme la teva tasca?

Anàlisi del cas, programació, planificació, elaboració de materials, revisió (avaluació) i posterior adaptació segon l’evolució dels alumnes.

6- Quina és la teva responsabilitat?

Millorar la qualitat del servei que ofereix el centre i que l’alumnat avanci en l’adquisició dels diferents aprenentatges.

 7- Què creus que s’espera de la tasca?

Que el nen evolucioni favorablement i que millori en l’adquisició dels diferents aprenentatges.

Quines són les tasques que realitzes en cadascun dels àmbits d’intervenció?
  • Atenció directa als alumnes.


Sessions de 45 minuts dos cops per setmana on observo a l’alumne en el seu entorn habitual, dins el grup classe i sense fer cap intervenció. Després de realitzar una valoració prèvia, planifico les intervencions i elaboro els materials concrets i específics per a cada cas. Realitzo una valoració després de cada sessió. Un resum de les valoracions queda reflectit en les avaluacions trimestrals que reben les famílies i els tutors de l’escola dels alumnes.
  • Assessorament a les famílies.


Realitzo entrevistes  personals amb les famílies , on trec informació i valoro:  la situació familiar i la implicació de la família en el procés educatiu del seu fill/a. Posteriorment elaboro un pla d’estudis individual. Ofereixo pautes de treball a l’àmbit familiar, i procuro resoldre els dubtes i neguits dels familiars o tutors. Faig notar a les famílies la importància del treball en equip per tal de que el nen progressi.
  • Suport tècnic als altres professionals del centre.



En aquest àmbit  col·laboro en l’elaboració de materials específics i la coordinació de recursos. També participo en l’anàlisi de diferents casos i en la coordinació amb els professionals del centre d’alguns alumnes que compartim. També realitzo propostes de millora dirigits al centre i a  l’atenció que reben els alumnes i les seves famílies.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada