A Gran Bretanya el professional Psicopedagog se'l coneix amb el nom de SENCO.(Special Education Needs Coordinator)
El
SENCO és responsable de l'aplicació diària de la política i de disposicions
específiques realitzades en suport a alumnes amb NEE incloent aquells amb Plans
de salut. S'ha d'assegurar que l'escola manté els registres de tots els alumnes
amb NEE al dia.
El
SENCO treballarà amb el director del centre i l'òrgan de govern per assegurar les
responsabilitats que té l'escola segons dicta la Llei d'igualtat [2010] amb
referència a adaptacions i les mesures d'accés. També treballaran amb el cap mestre
i òrgan de govern per assessorar en quant als altres recursos necessaris per
donar suport als alumnes amb NEE així com assegurar que es donin resposta a les
necessitats dels alumnes.
El
SENCO treballa en estreta col·laboració amb, i és un punt clau de contacte per
als pares, una altra
establiment
educatiu, psicòlegs educatius, atenció sanitària i social,
professionals
i organismes independents i voluntàries. Ha de poder treballar amb altres
professionals per
proporcionar
una funció de suport a les famílies per assegurar que els alumnes amb NEE reben
el suport adequat i que l'ensenyament és d'un alt nivell. El SENCO també es
posarà en contacte amb
possibles
proveïdors de la següent etapa de l'educació d'un nen amb NEE i garantir tant a
ells i als seus pares que se'ls informa de les opcions pertinents de manera
correcta per tal de planificar una transició suau.
El
SENCO proporcionarà orientació professional als companys mestres i educadors i serà l’encarregat de posar-se en contacte
amb la mestra de l’alumne amb NEE així com també de fer-ne el seguiment
acompanyant a la mestra tutora.
Funcions que desenvolupa la psicopedagoga (SENCO) en el centre.
1- Quines
són les accions més significatives de tipus organitzatiu que realitzes?
Assessorar als alumnes i a les seves famílies,
programar les sessions individuals de les diverses intervencions, dissenyar el
pla individual d’estudi dels alumnes, elaborar els informes trimestrals,
coordinar i supervisar les tasques dels altres professionals.
2- De
quina manera organitzes les teves tasques?
En base a les necessitats específiques de cada alumne,
i tenint en compte els diagnòstics previs i tota la informació de que es
disposa, aportada per les famílies ( informes escolars, informes d’altres
professionals...), realitzo una programació dels continguts a treballar cada
trimestre. Per realitzar aquesta programació o full de ruta compto també amb
les aportacions dels mestres de l’escola dels alumnes, els quals em donen les
informacions sobre l’activitat acadèmica que realitzen els alumnes a l’escola. Alhora
que es fan les sessions d’intervenció pertinents també s’incideix directament
en el tractament del trastorn i /o patologia que presenta cada cas.
3- Com
prepares les sessions d’intervenció?
Les sessions es realitzen de manera individual i per cadascuna
d’elles es prepara el material específic; es fa un recull diari de les
activitats portades a terme que queda reflectit en els informes trimestrals.
4- Quina
àrea d’activitat de l’organització exerceixes les teves accions?
Les meves
accions van dirigides a aplicar un programa d’intervenció a un tipus concret
d’usuari que manifesta alguna o bé algunes dificultats d’aprenentatge.
5- Quines
pautes segueixes per dur a terme la teva tasca?
Anàlisi del cas, programació, planificació, elaboració
de materials, revisió (avaluació) i posterior adaptació segon l’evolució dels
alumnes.
6- Quina
és la teva responsabilitat?
Millorar la qualitat del servei que ofereix el centre
i que l’alumnat avanci en l’adquisició dels diferents aprenentatges.
7-
Què creus que s’espera de la tasca?
Que el nen evolucioni favorablement i que millori en
l’adquisició dels diferents aprenentatges.
Quines
són les tasques que realitzes en cadascun dels àmbits d’intervenció?
- Atenció directa als alumnes.
Sessions de 45 minuts dos cops per setmana on observo
a l’alumne en el seu entorn habitual, dins el grup classe i sense fer cap
intervenció. Després de realitzar una valoració prèvia, planifico les
intervencions i elaboro els materials concrets i específics per a cada cas.
Realitzo una valoració després de cada sessió. Un resum de les valoracions
queda reflectit en les avaluacions trimestrals que reben les famílies i els
tutors de l’escola dels alumnes.
- Assessorament a les famílies.
Realitzo entrevistes personals amb les
famílies , on trec informació i valoro: la situació familiar i la
implicació de la família en el procés educatiu del seu fill/a. Posteriorment
elaboro un pla d’estudis individual. Ofereixo pautes de treball a l’àmbit
familiar, i procuro resoldre els dubtes i neguits dels familiars o tutors. Faig
notar a les famílies la importància del treball en equip per tal de que el nen
progressi.
- Suport tècnic als altres professionals del centre.
En aquest àmbit col·laboro en l’elaboració
de materials específics i la coordinació de recursos. També participo en
l’anàlisi de diferents casos i en la coordinació amb els professionals del
centre d’alguns alumnes que compartim. També realitzo propostes de millora
dirigits al centre i a l’atenció que reben els alumnes i les seves
famílies.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada