divendres, 31 de març del 2017

2a SESSIÓ. COORDINACIÓ PER L’AVALUACIÓ TRIMESTRAL

Assistents: Cap d'Estudis, les key teachers i la psicopedagoga del centre educatiu (SENCO)
Motiu: seguiment de l’evolució dels alumnes de cada classe, per tal de treballar en conjunt i prendre les decisions més adequades a les necessitats dels alumnes més petits de l'escola.

Desenvolupament:
Durant la sessió es fa el repàs de tots els alumnes, però s'emfatitza aquells alumnes amb NEE i les derivacions pertinents i les més adequades als alumnes. Pel que fa a la psicopedagoga comenta a la resta de Claustre el seguiment que s'ha anat realitzant al llarg del trimestre d'aquells nens/es derivats a altres serveis i/o professionals. Es demana per part de la Cap d'Estudis un informe de seguiment amb valoració per part dels professionals externs, per poder-lo adjuntar a l'informe d'avaluació trimestral.
La tasca de la psicopedagoga a les coordinacions d'avaluació trimestral és de traspàs d'informes i seguiments realitzats al llarg del trimestre, per tal que tot el Claustre en conjunt pugui prendre les decisions en referència al procés d'Ensenyament-Aprenentatge dels alumnes amb Dictament i d'aquells alumnes que es preveu i/o hi ha una detecció prèvia de Necessitats Educatives Especials.

Coordinació Psicòloga
En aquesta coordinació amb una psicòloga per poder realitzar una avaluació de la situació d'un alumne de 3 anys, donat que des de l'escola s'ha detectat una manca d'interès del nen en general, ha perdut les ganes de jugar, es baralla cada dia més d’un cop i sense motiu aparent, i el seu comportament i actitud al centre educatiu ha canviat negativament donada la situació actual de la família, els pares estan en procés de separació. 

Les característiques que descriuen la situació de l'alumne són: 
- Molt sensible i vulnerable.
- Impulsiu
- S'amaga darrere d'ua màscara.
- Juga a la banda que l'interessa per aconseguir el que ell vol.
- Menteix constantment.
- Es bloqueja i reacciona a partir de límits. 

Després d'aquesta sessió he començat a pensar més detenidament sobre quins són els efectes de la separació o divorci dels pares i com afecten al procés d'ensenyament aprenentatge dels fills.
Us deixo l'enllaç d'un article molt interessant que porta per títol:

Els fills no es divorcien



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada