Assistents: Cap
d'Estudis, les key teachers i la psicopedagoga del
centre educatiu (SENCO).
Motiu: seguiment de l’evolució dels alumnes de cada classe, per tal de treballar en
conjunt i prendre les decisions més adequades a les necessitats dels alumnes
més petits de l'escola.
Desenvolupament:
Durant
la sessió es fa el repàs de tots els alumnes, però s'emfatitza aquells alumnes
amb NEE i les derivacions pertinents i les més adequades als alumnes. Pel que
fa a la psicopedagoga comenta a la resta de Claustre el seguiment que s'ha anat
realitzant al llarg del trimestre d'aquells nens/es derivats a altres serveis i/o professionals. Es demana per part de la
Cap d'Estudis un informe de seguiment amb valoració per part dels professionals
externs, per poder-lo adjuntar a l'informe d'avaluació trimestral.
La tasca de la psicopedagoga a les coordinacions
d'avaluació trimestral és de traspàs d'informes i seguiments realitzats al
llarg del trimestre, per tal que tot el Claustre en conjunt pugui prendre les
decisions en referència al procés d'Ensenyament-Aprenentatge dels alumnes amb
Dictament i d'aquells alumnes que es preveu i/o hi ha una detecció prèvia de
Necessitats Educatives Especials.
Coordinació Psicòloga
En
aquesta coordinació amb una psicòloga per poder realitzar una
avaluació de la situació d'un alumne de 3 anys, donat que des de
l'escola s'ha detectat una manca d'interès del nen en general, ha
perdut les ganes de jugar, es baralla cada dia més d’un cop i sense motiu
aparent, i el seu comportament i actitud al centre educatiu ha canviat negativament
donada la situació actual de la família, els pares estan en procés de
separació.
Les característiques que descriuen la situació de
l'alumne són:
-
Molt sensible i vulnerable.
-
Impulsiu
-
S'amaga darrere d'ua màscara.
-
Juga a la banda que l'interessa per aconseguir el que ell vol.
-
Menteix constantment.
-
Es bloqueja i reacciona a partir de límits.
Després d'aquesta sessió he començat a pensar més detenidament sobre quins són els
efectes de la separació o divorci dels pares i com afecten al procés d'ensenyament
aprenentatge dels fills.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada