dilluns, 3 d’abril del 2017

3ª SESSIÓ. REUNIÓ AMB LA KEY TEACHER DEL CAS 1.

Assistents: Psicopedagoga (SENCO), Manager de la classe, Key Teacher de l'alumne i jo mateixa.
MotiuAnàlisi del cas, de les accions que s’han dut a terme fins ara i del proper pas a treballar.

Descripció del cas: Es tracta d’un nen de dos anys d’edat que no parla i no li agrada estar en contacte amb altres nens o nenes. A l’escola simplement passa dels seus companys i no fa cas de les mestres. A casa tampoc parla ni fa cas. Només se li han sentit 3 paraules: water, no, car (aigua, no, cotxe). No plora mai, sempre està tranquil i la única cosa que fa quan està nerviós és un petit aleteig. Els pares han observat que cada matí ha de fer el mateix i esmorzar el mateix, sinó no ho vol, i trencar-li es rutines suposa una gran rabieta per part del nen. Estem en procés d’acceptació per part de la família, doncs no volen veure que passi res. De moment no estan gaire disposats a treballar amb l’escola per tal d’ajudar al seu fill.
Des de l’escola s’està començant a treballar les rutines diàries amb la utilització de flashcards, on l’alumne te les seves pròpies targetes amb la seva fotografia i les diferents accions que va realitzant al llarg del dia. Abans de cada activitat al nen se li ensenya el que està fent i el que vindrà a continuació, el ara i després. D’aquesta manera ja sap el que vindrà a continuació i no es posa tant nerviós quan es canvia d’activitat. Des de l'escola se m'ha demanat que prepari jo el material al ser la mestra que té més experiència treballant amb nens autistes, doncs des que vaig arribar aquí a Londres he estat treballant i aprenent en aquest àmbit i porto més de sis mesos treballant i aprenent de diferents casos amb els que m'he anat trobant.

El que més li agrada al nen és sortir al pati i últimament canvia ell sol les flashcards d’ordre i posa la del pati en tot moment. Això és un gran avanç, doncs comença a mostrar els seus interessos.
Acostuma a estar sempre acompanyat del seu barret pirata, un barret que només se li treu per dormir, un cop el nen ja està dormint la migdiada.
L'alumne disposa d'un llibre que li agrada mirar molt sovint amb imatges seves a casa seva i amb la seva família. Sempre el guarda a la seva motxilla i mai el deixa veure a ningú.


Proper pas: Identificar la flashcard de l’aigua, el cotxe per tal que la faci servir ensenyant-la a la mestra quan vulgui alguna cosa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada