dilluns, 24 d’abril del 2017

13ª SESSIÓ. MEMÒRIA AUDITIVA.

Es coneix per memòria auditiva quan parlem de l'habilitat de recorda el que s'escolta en la seqüència o l'ordre apropiat. És important tenir una bona memòria auditivva ja que si no es té el subjecte pot experimentar més dificultats que la resta de nens per recordar el que escolta i problablement pot presentar problemes en el rendiment escolar.
Algunes de les activitats que he realitzat fan referència a la memòria seqüencial auditiva.

Objectius de la sessió:
  • Reconèixer i memoritzar una seriació.
  • Identificar el grau d’atenció.
  • Valorar el grau d’atenció.
Participants: cinc alumnes de la classe dels Racers, l'alumne del cas 2 i jo mateixa.

Descripció del cotext:
La sessió es porta a terme dins de l’aula de música, un espai petit sense sorolls externs que puguin dificultar la comprensió auditiva. S’utilitza un ordinador que reprodueix els diferents sons, però l’alumne no podrà veure el que apareix a la pantalla, només sent el so.

Descripció del treball:
L'activitat consisteix en escoltar sèries de paraules que es reprodueixen en un ordinador:
1.- Llistes de dos o tres paraules: casa- gos- carrer.
2.- Sèrie de dos o tres números: 2- 5- 7
3.- Llistes de paraules que tinguin relació entre elles, com per exemple fruites, animals...
L’alumne disposa de targetes amb les paraules que ha escoltat i el que ha de fer és endreçar-les segons s’han reproduït però després d’haver escoltat les pareules determinades. D’aquesta manera l’alumne ha de parar atenció al que escolta, retenir-ho a la memòria i reproduir-ho posteriorment.

Una altra tipus d'activitat és fer llistes d'elements de forma progressiva. per exemple:
1.- gat
2.- gat, ordinador
3.- gat, ordinador, taula
4.- gat, ordinador, taula, cadira
5.- i així successivament.  

Aquesta activitat es pot fer en grup també, on un primer alumne diu una paraula a la seva elecció, el següent alumne ha de repetir la paraula dita per l’alumne interior i afegir-ne una altra escollida per ell; el tercer alumne ha de repetir la primera paraula, la segona i després afegir la seva i així succesivament.



Avaluació: És important saber quina és la capacitat memorística que té el subjecte, ja que és d'aquí d'on partirà la dificultat de les sèries. En cada sessió introduirem tres o quatre paraules o números. En sessions successives haurem d'anar ampliant el número d'elements a memoritzar. Aquest tipus d'activitat no poden durar més de 5 minuts ja que del contrari el subjecte podria perdre l'atenció de l'activitat i no aconseguir els objectius que preteníem i per tal no tindríem èxit en la intervenció.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada