Es coneix per memòria
auditiva quan parlem de l'habilitat de recorda el que s'escolta en la
seqüència o l'ordre apropiat. És important tenir una bona memòria auditivva ja
que si no es té el subjecte pot experimentar més dificultats que la resta de
nens per recordar el que escolta i problablement pot presentar problemes en el
rendiment escolar.
Algunes de les activitats que he
realitzat fan referència a la memòria seqüencial auditiva.
Objectius de la sessió:
- Reconèixer i memoritzar una seriació.
- Identificar el grau d’atenció.
- Valorar el grau d’atenció.
Descripció del cotext:
La sessió es porta a terme dins de l’aula
de música, un espai petit sense sorolls externs que puguin dificultar la
comprensió auditiva. S’utilitza un ordinador que reprodueix els diferents sons,
però l’alumne no podrà veure el que apareix a la pantalla, només sent el so.
Descripció del treball:
L'activitat consisteix en escoltar
sèries de paraules que es reprodueixen en un ordinador:
1.- Llistes de dos o tres paraules: casa- gos- carrer.
2.- Sèrie de dos o tres números: 2- 5- 7
3.- Llistes de paraules que tinguin relació entre elles, com per exemple fruites, animals...
1.- Llistes de dos o tres paraules: casa- gos- carrer.
2.- Sèrie de dos o tres números: 2- 5- 7
3.- Llistes de paraules que tinguin relació entre elles, com per exemple fruites, animals...
L’alumne disposa de targetes amb les
paraules que ha escoltat i el que ha de fer és endreçar-les segons s’han reproduït
però després d’haver escoltat les pareules determinades. D’aquesta manera l’alumne
ha de parar atenció al que escolta, retenir-ho a la memòria i reproduir-ho
posteriorment.
Una altra tipus d'activitat és fer llistes d'elements de forma progressiva. per exemple:
1.- gat
2.- gat, ordinador
3.- gat, ordinador, taula
4.- gat, ordinador, taula, cadira
5.- i així successivament.
Una altra tipus d'activitat és fer llistes d'elements de forma progressiva. per exemple:
1.- gat
2.- gat, ordinador
3.- gat, ordinador, taula
4.- gat, ordinador, taula, cadira
5.- i així successivament.
Aquesta activitat es pot fer en grup
també, on un primer alumne diu una paraula a la seva elecció, el següent alumne
ha de repetir la paraula dita per l’alumne interior i afegir-ne una altra
escollida per ell; el tercer alumne ha de repetir la primera paraula, la segona
i després afegir la seva i així succesivament.
Avaluació: És important saber quina és la capacitat memorística que té el subjecte, ja que
és d'aquí d'on partirà la dificultat de les sèries. En cada sessió introduirem
tres o quatre paraules o números. En sessions successives haurem d'anar
ampliant el número d'elements a memoritzar. Aquest tipus d'activitat no poden
durar més de 5 minuts ja que del contrari el subjecte podria perdre l'atenció
de l'activitat i no aconseguir els objectius que preteníem i per tal no tindríem
èxit en la intervenció.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada