Objectius de la sessió:
- Reconeixement visual de les lletres de l’abecedari A, E, I, O, U.
- Reconeixement auditiu de les lletres de l’abecedari A, E, I, O, U.
- Identificar lletra i so.
Descripció del context:
A classe he agrupat a uns 5 alumnes (un d'ells és el deu meu cas) i
hem anat a la zona on hi ha la llibreria, la zona més tranquil·la on els
alumnes ja saben que han de complir les 4 normes bàsiques d’estar ben asseguts,
escoltant, mirant i amb els llavis tancats ( good sitting, good listening, eyes
looking, lips closed).
Descripció del treball:
Una per una he anat ensenyant cada
lletra utilitzant les cartes, reproduint el so i els he donat una paraula per
recorda que comença amb aquella lletra, per exepmle: A, apple. Els alumnes
anaven reproduint el so tots junt i imitant el que jo deia. Després de fer les
lletres una a una i tots junts, hem tornat a fer l’activitat però aquest cop
només parlava un alumne i els altres escoltaven. Quan li ha tocat a l’alumne
del cas, ha pronunciat molt bé el so de la lletra però de cada paraula només
pronunciava les vocals. Exemple: enlloc de dir apple, deia ae; elephant deia
ea; insect deia ie...
Avaluació:
Considero que ha esta bona idea
agafar a altres alumnes i fer l’activitat en grup per aconseguir que l’alumne
no es senti diferent. Tot i així pot ser el proper cop ho intentaré només amb
ell i introduint també algunes consonants per donar-li més sentit a les
paraules que ha de reproduir.
Conclusió personal:
Pot ser sigui més fàcil començar per
altres lletres que tinguin més significat per aquest alumne o que formin part
de paraules importants per a ell. No veig clar haver de començar per les
vocals, però al ser una recomanació de la psicopedagoga ho he fet així però el
proper cop canviaré l’estratègia per aconseguir millor resultat de l’activitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada