dimecres, 5 d’abril del 2017

5ª SESSIÓ. ALPHABET GAME 1. LETTERS AND SOUNDS. CAS 2.

Objectius de la sessió:
  • Reconeixement visual de les lletres de l’abecedari A, E, I, O, U.
  • Reconeixement auditiu de les lletres de l’abecedari A, E, I, O, U.
  • Identificar lletra i so.
Participants: cinc alumnes (un d'ells és l'alumne del cas 2), la SENCO i jo mateixa.


Descripció del context:
A classe he agrupat a uns 5 alumnes (un d'ells és el deu meu cas) i hem anat a la zona on hi ha la llibreria, la zona més tranquil·la on els alumnes ja saben que han de complir les 4 normes bàsiques d’estar ben asseguts, escoltant, mirant i amb els llavis tancats ( good sitting, good listening, eyes looking, lips closed).

Descripció del treball:
Una per una he anat ensenyant cada lletra utilitzant les cartes, reproduint el so i els he donat una paraula per recorda que comença amb aquella lletra, per exepmle: A, apple. Els alumnes anaven reproduint el so tots junt i imitant el que jo deia. Després de fer les lletres una a una i tots junts, hem tornat a fer l’activitat però aquest cop només parlava un alumne i els altres escoltaven. Quan li ha tocat a l’alumne del cas, ha pronunciat molt bé el so de la lletra però de cada paraula només pronunciava les vocals. Exemple: enlloc de dir apple, deia ae; elephant deia ea; insect deia ie...

Avaluació:
Considero que ha esta bona idea agafar a altres alumnes i fer l’activitat en grup per aconseguir que l’alumne no es senti diferent. Tot i així pot ser el proper cop ho intentaré només amb ell i introduint també algunes consonants per donar-li més sentit a les paraules que ha de reproduir.

Conclusió personal:


Pot ser sigui més fàcil començar per altres lletres que tinguin més significat per aquest alumne o que formin part de paraules importants per a ell. No veig clar haver de començar per les vocals, però al ser una recomanació de la psicopedagoga ho he fet així però el proper cop canviaré l’estratègia per aconseguir millor resultat de l’activitat.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada