dimarts, 25 d’abril del 2017

14ª SESSIÓ. IMAGINEM HISTÒRIES.

L'aprenentatge basat en el joc, en anglès Game-Based Learning (GBL), es fonamenta en l'ús de jocs educatius per tal de millorar la motivació i adquisició de coneixements i competències per part dels alumnes en el seu procés d'aprenentatge. En particular, es refereix a jocs digitals o de natura computacional tot i que també inclou els tradicionals, amb la finalitat de donar suport a l'educació, l'aprenentatge i/o l'avaluació. Es considera " [...] una manera eficaç per a motivar els estudiants i participar en experiències d'aprenentatge actiu" (Charlier, Ott, Remmele & Whitton, 2012).

 Objectius de la sessió: 

- Afavorir el desenvolupament del llenguatge i la seva estructura. 

- Permetre l'adquisició de la noció del temps a través de la seqüenciació de la història.

- Evocació de lèxic d'alta freqüència i de baixa freqüència. 

Participants: tres alumnes de la classe dels Racers juntament amb l'alumne del cas 2 i jo mateixa.

Descripció del treball:

L'activitat referent a la narració és desenvolupa d'una manera molt lúdica i manipulable. Consisteix a tirar els daus i deixar que la imaginació del subjecte voli per crear histories amb els personatges, els animals, els objectes i les accions que apareguin. 

El material que s'utilitza són uns daus. Cada dau treballa diferents contextos: emocions, animals, transports, aliments, clima, personatges de fantasia, oficis, llocs i cases. 


Avaluació:
Es una activitat molt divertida, ja que les històries que s'arriben a inventar moltes vegades no tenen sentit degut a les cares que els ha tocat en els daus però el subjecte s'ho passa molt bé. El que es valora en aquesta activitat és l'estructura de la narració i la capacitat per inentar i improvitzar. 
El que hem de tenir present és l'edat del subjecte i la capacitat de narració, depenent d'aquests dos factors podrem utilitzar més o menys daus.

Conclusions personals:
Considero que al principi funciona molt bé comenár amb pocs daus per facilitar la tasca i que poc a poc es pot anar augmentant el nivell amb la incorporació de nous daus. 

Per facilitar al nen el desenvolupament de la història, és aconsellable que al menys un dels daus contingui personatges (dau de les emocions, dels oficis o de personatge de fantasia…).



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada