Aquests darrers dies hem estat practicant amb el nen del cas 2 algunes
paraules que fem servir en el dia a dia com ara please, thank you, sorry, water,
milk, car, play, book, story time, music time, carpet time, etc. L’alumne
pronuncia les paraules a la seva manera, no sempre pot pronunciar tots els sons
però està molt motivat per seguir aprenent i s’esforça per utilitzar les
paraules quan cal. En aquesta activitat el que es pretén és que l’alumne pugui
construir una frase senzilla amb les paraules que ja coneix i que enlloc de dir
només la paraula water quan vol aigua que sigui capaç de dir I want water
please, construint una frase senzilla.
Objectius de la sessió:
- Reconèixer les paraules conegudes.
- Identificar les accions a les diferents imatges presentades.
- Construcció de frases senzilles amb l’ajuda de suport visual.
Descripció del context:
En aquesta activitat fem servir com a suport visual unes
targetes on hi apareix:
Per una banda diferents personatges que estan fent
diverses accions.
Per altra costat hi ha les targetes amb només les cares dels
personatges de les accions anteriors però sense fer res, només les cares del
nen, nena, home, dona i bebè.
També trobem targetes amb només les accions que estan
realitzant: menjar, jugar...
Finalment hi ha targetes amb només els objectes que utilitzen
a cada acció com ara el plàtan, la pilota de futbol...
Descripció del treball:
A l’alumne se’l deixa escollir entre unes quantes imatges
amb personatges fent diferents accions com ara menjar un plàtan, jugant a
futbol, etc. Quan l’alumne n’escull una, ha de començar pensant qui està fent l’acció
i escollir una de les targetes on només apareixen els personatges. Per exemple
si l’alumne ha escollit la targeta on apareix un nen menjant-se un plàtan, de les
targetes dels personatges triarà el nen i la col·locarà al principi de la
frase. Seguidament ha de fixar-se amb què està fent?. En el cas de l’exemple
anterior està menjant, doncs haurà d’escollir la targeta de l’acció del menjar
i col·locar-la al costat de l’altre per construir la frase. Finalment ha de
pensar què està menjant? En aquest cas un plàtan, doncs escollirà la targeta on
hi ha el plàtan i la col·locarà a continuació de les altres tenint ja tota la
frase complerta.
Un cop amb les 3 targetes endreçades, l’alumne pot llegir
la frase tot i assenyalant amb el dit el que està llegint. Per exemple the boy
is eating a banana.
Avaluació:
L’activitat ha agradat molt a l’alumne doncs s’ha sentit
a ell mateix construir i pronunciant diferents frases. Ha estat molt content de
veure que és capaç; ha estat la prova de l’esforç diari i els aprenentatges que
te interioritzats i que estan començant a sortir.
Conclusions personals:
Al fer l’activitat he pensat en l’alumne del cas 1, el
nen autista i que seria una bona manera de començar a comunicar-se amb els
altres, fent aquest joc amb ell. Però per fer-ho crec que a ell personalment li
aniria bé que les imatges aparegui ell mateix fent les diferents accions doncs
serà més significatiu per a ell i tindrà un valor afegit perquè hi vulgui
participar. Li comentaré a la seva key teacher i a la SENCO a veure que els hi
sembla.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada