Objectius
de la sessió:
- Familiaritzar-se amb el personal.
- Reconeixer les flashcards i el seu simbolisme.
- Contacte visual.
Descripció
del context:
Estic
treballant amb el nen autista dins la seva classe, amb tot el grup en conjunt.
També estic donant suport i ajudant a les altres Mestres a treballar amb ell.
Recursos
utilitzats:
Flashcards
de les rutines i dels sentiments.
Descripció
del treball:
Cada
dia quan el nen arriba acostuma a seure sempre en el mateix racó a llegar (mirar)
llibres. Allà ell té el seu propi coixí que sempre porta a tot arreu. Al davant
cada matí sempre es troba unes flashcards de l’aigua, snack i conte. Ell sempre
les posa en ordre, primer el conte, després l’aigua i el snack l’acostuma a
apartar (cada matí ens encarreguem d’assegurar que les flashcards no estiguin
en l’ordre que ell vol).
Quan
estic jo a l’aula i el veig, acostumo a dir-li bon dia acostant-me a ell,
posant les mans al costat dels ulls per aconseguir contacte visual i que em
miri. Últimament quan em veu (sense mirar-me directament) torça una mica la
cara anticipant-se al fet que jo aniré a dir-li bon dia i ja es prepara perquè
jo no tingui que girar-li tant el cap, com ensenyant-me que ja sap el que faré.
Aquest
matí ha estat diferent. De les tres flashcards m’he quedat penjant de la meva
butxaca la de l’aigua i quan ell ha arribat no m’he acostat a saludar-lo, sinó
que m’he quedat asseguda on estava mirant un conte i sense mirar-lo directament
( de reüll si que veia què feia). El primer que ha fet és buscar-me i quan m’ha
vist ha anat a seure en el seu lloc. Al voler endreçar les flashcards i veure
que la de l’aigua no hi era ha començat a remenar per terra pel seu voltant. Jo
era allà mateix prop seu i ha vist ràpidament que la tenia jo. HA vingut cap a
mi i me la ha intentat treure, però jo no la deixava anar i seguia sense
apartar la mirada del meu llibre. Llavors m’ha posat les mans al costat dels
ulls com jo li faig a ell i hem tingut contacte visual. Jo li he dit bon dia i
li he donat la flashcard.
Hem
estat tot el matí bé com sempre, escollint les activitats i creant el seu
horari. A l’hora de dinar he volgut introduir les emocions amb el menjar. Quan
li he posat el dinar davant li he ensenyat la cara de felicitat amb la
flashcard i ha començat a cridar i me la ha apartat. Llavors li he posat la d’enfadat
i me l’ha ha agafat i se la ha quedat a la mà. Jo he interpretat que no li
agradava el menjar però llavors la ha posat damunt la taula i ha posat els pèsols
i pastanaga al damunt de la flashcard de la cara enfadada i s’ha menjat el
pollastre amb patates.
Avaluació:
Considero
que anem avançant. Com a mínim estem establint un vincle ell i jo que pot
servir per ajudar-lo a tenir confiança amb una persona per obrir-se i començar
a expressar-se.
Conclusions
personals:
A
partir d’ara considero que seria molt important a l’hora de dinar donar-li a
triar entre una de les flashcards dels sentiments, per poder conèixer què li
agrada i què no. Amb el que em trobo a vegades és que les mestres d’aquí no
estan gaire disposades a fer l’esforç pel fet que si els pares no ho treballen
a casa, per què ho hem de començar a treballar nosaltres? Aquesta és sovint la
mentalitat de la gent d’aquí. Sí que és cert que la família està primer però no
crec que li fem cap mal al nen per intentar ajudar-lo a comunicar-se.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada