dijous, 13 d’abril del 2017

DIARI TUTORIAL

En les primeres sessions d'observació he pogut seguir les diferents reunions que el psicopedagog té amb els tutors (key teachers). Les reunions estan organitzades de tal manera que el psicopedagog veu cada quinze dies als tutors durant mitja hora. Durant aquesta estona el psicopedagog i el tutor actualitzen el diari tutorial.
El diari tutorial és un document de seguiment de casos que actualitzen conjuntament els tutors amb el psicopedagog. La reunió segueix els següents passos:
  • El psicopedagog pregunta al tutor sobre quins nens vol parlar i quins temes el preocupen.
  • El psicopedagog va actualitzant a l'ordinador el diari tutorial, escrivint la informació rellevant en un document (disponible també pels mestres en qualsevol moment). 
  • Segons la informació que el tutor transmet, el psicopedagog  engega una sèrie protocols, que es concreten en diferents impresos depenent del cas. Els casos estan classificats segons si són: consultes, casos o intervencions. Una consulta és qualsevol dubte que el tutor pugui tenir vers el procés d'ensenyament-aprenentatge d'un alumne, una conducta que preocupi etc. Els casos són alumnes amb dificultats que necessiten d'un seguiment més proper i preocupa la seva evolució i que el departament considera rellevant de recollir informació. L'imprès d'intervenció s'obre quan l'alumne té un diagnòstic i necessita d'un ajustament més concret, adaptació i es fa alguna intervenció concreta per a la millora de la necessitat.

Valoro molt positivament aquesta eina que permet:
  • Fer un seguiment de tots els casos.
  • Estar en contacte de forma períodica, concreta i individualitzada amb els key teachers.
  • És un document a l'abast desls key teachers, que poden veure el seguiment de cada un dels seus alumnes, veure què s'ha comentat a cada sessió amb el psicopedagog i quines propostes s'han fet.
  • Una bona manera de sistematitzar i enregistrar informació de cada alumne.
  • Fer els traspassos entre classes i tutors.
  • Valorar símptomes de forma precoç.
  • Proposar solucions i millores concretes als tutors, per tant, donar-los suport.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada