dijous, 27 d’abril del 2017

16ª SESSIÓ. ELS RACONS.

La tasca que correspon aquest matí és el Treball per racons, una de les propostes metodològiques de ens facilita poder delimitar, dins de l’aula, diferents espais on els infants poden realitzar de manera simultània diferents activitats de tipus cognitiu, manipulatiu i simbòlic. Aquesta manera de treballar implica una metodologia més creativa i flexible, on  els nens/es poden realitzar activitats autònomament, amb altres companys. On el rol de la mestra és dinamitzar els aprenentatges i proporcionar oportunitats per que els alumnes puguin explorar tots els centres d’aprenentatge.

Objectius de la sessió:
  • Atendre a cada infant de manera individualitzada, respectant els seus interessos i ritme d’aprenentatge.
  • Potenciar l’ús dels diferents llenguatges: matemàtics, lingüístics, plàstics, musicals, etc.
  • Afavorir l’autonomia i capacitat d’organització de l’infant.
  • Potenciar les interrelacions.
  • Atendre de manera ajustada als alumnes amb NEE.
Participants: Tots els alumnes de la classe dels Racers juntament amb l'alumne del cas 2 i jo mateixa.

Descripció del treball:
A la dinàmica d’avui hem  treballat, per una banda el racó de matemàtiques a partir del joc amb daus i cubilets, per treballar l’agilitat mental i càlcul mental dels infants.
El joc consisteix en tirar un sol dau i ràpidament, sense utilitzar els dits per calcular, dir quin número apareix.

Un segon racó de seriació, aquesta activitat la varem realitzar també el passat dimecres.
A partir d’una plantilla de colors, mides o formes han d’anar enganxant les peces seguint un determinat ordre lineal, per exemple: a la plantilla de colors han d’anar seguint ala seriació del vermell, verd, groc, blau. Realitzar aquest tipus de seriacions ajuda als nens/es a orietar-se, han de començar d'esquerra a dreta com en l'escriptura i seguir un ordre. 

I un tercer racó el joc simbòlic. És un dels que més agrada als nens i nenes. Permet escenificar situacions de maneres diferents, tant siguin quotidianes com imaginàries. Es desenvolupa la capacitat de representar una acció per mitjà d’objectes ( cuineta, botiga, ninots, cotxes, maletí de metges, vestits de súper herois, etc.)









Avaluació:

Els alumnes han gaudit molt de l’activitat i han compartit moltes sensacions diverses. L’alumne en concret al que ajudo ha començat jugant a metxes i ell feia del conductor de l’ambulància que duia al pacient. S’ha vestit amb una armilla groga i ha començat a fer el so “nino nino” i deia “qui pis” volent dir quick please. Després ha fet de súper heroi, de súper man més concretament i anava corrents per la classe amb el braç estès fent veure que volava i quan li he preguntat quin súper poder tenia m’ha respòs dient “fi a ston” volent dir fly and strong.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada