La tasca que correspon aquest matí és el Treball per racons,
una de les propostes metodològiques de ens facilita poder delimitar, dins de
l’aula, diferents espais on els infants poden realitzar de manera simultània
diferents activitats de tipus cognitiu, manipulatiu i simbòlic. Aquesta manera de
treballar implica una metodologia més creativa i flexible, on els
nens/es poden realitzar activitats autònomament, amb altres companys. On el rol
de la mestra és dinamitzar els aprenentatges i proporcionar oportunitats per
que els alumnes puguin explorar tots els centres d’aprenentatge.
Objectius de la sessió:
- Atendre a cada infant de
manera individualitzada, respectant els seus interessos i ritme
d’aprenentatge.
- Potenciar l’ús dels
diferents llenguatges: matemàtics, lingüístics, plàstics, musicals, etc.
- Afavorir l’autonomia i
capacitat d’organització de l’infant.
- Potenciar les interrelacions.
- Atendre de manera ajustada
als alumnes amb NEE.
Participants: Tots els alumnes de la classe dels Racers juntament amb l'alumne del cas 2 i jo mateixa.
Descripció del treball:
A la dinàmica d’avui hem treballat, per una banda el racó
de matemàtiques a partir del joc amb daus i cubilets, per treballar l’agilitat
mental i càlcul mental dels infants.
El joc consisteix en tirar un sol dau i ràpidament, sense utilitzar els
dits per calcular, dir quin número apareix.
Un segon racó de seriació, aquesta activitat la varem realitzar
també el passat dimecres.
A partir d’una plantilla de colors, mides o formes han d’anar enganxant les
peces seguint un determinat ordre lineal, per exemple: a la plantilla de colors
han d’anar seguint ala seriació del vermell, verd, groc, blau. Realitzar aquest
tipus de seriacions ajuda als nens/es a orietar-se, han de
començar d'esquerra a dreta com en l'escriptura i seguir un ordre.
I un tercer racó el joc simbòlic. És un dels que més agrada als
nens i nenes. Permet escenificar situacions de maneres
diferents, tant siguin quotidianes com imaginàries. Es desenvolupa la capacitat
de representar una acció per mitjà d’objectes ( cuineta, botiga, ninots,
cotxes, maletí de metges, vestits de súper herois, etc.)
Avaluació:
Els alumnes han gaudit molt de l’activitat i han compartit moltes
sensacions diverses. L’alumne en concret al que ajudo ha començat jugant a
metxes i ell feia del conductor de l’ambulància que duia al pacient. S’ha
vestit amb una armilla groga i ha començat a fer el so “nino nino” i deia “qui
pis” volent dir quick please. Després ha fet de súper heroi, de súper man més
concretament i anava corrents per la classe amb el braç estès fent veure que
volava i quan li he preguntat quin súper poder tenia m’ha respòs dient “fi a
ston” volent dir fly and strong.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada