dilluns, 10 d’abril del 2017

7ª SESSIÓ. REUNIÓ DE L’EQUIP DIRECTIU.

Assistents: Directora del centre, Cap d'estudis, Manager, Psicopedagoga (SENCO) i jo mateixa.
Motiu: reunió del tancament del mes a nivell psicopedagogic.
Desenvolupament: 

Els temes avui tractats són:

- Alumnes amb situacions familiars desestructurades que es deriven a Serveis Socials.
- Nous casos de derivacions.
- Traspàs d'acord establerts a les coordinacions amb les famílies que s'han treballat al llarg de la setmana.

Com a qualsevol centre educatiu s'atèn a la gran diversitat de necessitats dels seus alumnes, es treballa en Xarxa amb els professionals i serveis del territori, per tal de donar suport i millorar tant la qualitat de vida dels alumnes com el procés d'E-A.

El concepte de Treball en Xarxa va més enllà del que és la coordinació. Es tracta del treball en col·laboració partint d'un cas comú. La idea es centra en la construcció d'un saber col·lectiu, aplicant una metodologia de treball en equip interdisciplinari, on cada professional aporta els coneixements propis de la seva disciplina per abordar els problemes multicausals.

- Informació rellevant dels Serveis d'Actuació:
Seguint amb la línia de la coordinació amb l'Equip Directiu, us presento de forma resumida algunes de les actuacions i destinataris d'uns dels serveis més útilitzats pel centre educatiu: Serveis Socials.

L'atenció es recolza en quatre puntals:
    1. Avaluació diagnòstica.
    2. Disseny del pla de treball
    3. Assignació de referent
    4. Seguiment periòdic del cas. 


La població de la intervenció s'adreça a infants i adolescents entre 0 i 18 anys que presenten indicadors de qualsevol tipologia de famílies que per circumstàncies diverses es troben en una situació de dificultat social que té incidència directa en l'atenció al seus fills.

Algunes de les tipologies són:
1. Famílies que pateixen crisis estructurals amb manca de recursos per abordar-les.(naixement d'un nou fill, mort d'un membre de la família, conflictes de parella, adolescència d'un fill, pèrdua de la feina, canvi de domicili, problemes econòmics, problemes judicials, immigració).

2. Famílies multiproblemàtiques.(deteriorament de l'estructura familiar: limits poc clars i permeables amb confusió dels rols parentals, incapacitat dels pares i/o tutors de cobrir la part afectiva/emocional de l'infant/adolescent, incapacitats dels pares i/o tutors de cobrir les necessitats bàsiques: vestit, calçat, alimentació, higiene..., usuaris habituals de diversos serveis: socials, sanitaris, educatius, judicials, sense que hi hagi una millora substancial).

3.Famílies en situació de risc social. (Problemes d'organització familiar, drogodendències, transtorns mentals, atur de llarga durada/ inestabilitat laboral, dificultats/impossibilitat de conciliar vida laboral i familiar, aïllament social i/o trencament amb la família extensa, violència de gènere en l'ambit familiar).

La majoria dels casos que es treballa en Xarxa des de l'escola i Serveis Socials són de tipologia 1 i 2.
En el moment de la detecció per part de l'Escola es realitzen diverses actuacions:
1. Treball intern des de l'escola amb la família (pares/tutors dels infants/adolescents) donant un temps de canvi
2. Informar de la situació a Serveis Socials a través de canals existents (Comissió Social Escolar/ via telefònica/ correu electrònic).
3. Emplenar el full de notificació i adreçar-lo a Serveis Socials.


4.Informar a la família sobre les gestions que s'estiguin realitzant(especialment, comunicar el traspàs d'informació a Serveis Socials)
5. Intervenció amb la família (coordinació amb diferents serveis, entrevistes, etc.)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada