dimarts, 18 d’abril del 2017

11ª SESSIÓ. PROVES MADURATIVES AMS ELS RACERS.

Objectius de la sessió:
  • Conèixer la funció i la finalitat de les proves maduratives que es passen a Educació Infantil.
  • Conèixer el funcionament i posada en pràctica de les proves.
Participants: Tota la classe dels Racers, la SENCO d'infantil, les key teachers dels alumnes i jo mateixa.

Descripció del context:
Es van realitzar dues sessions amb els nens i nenes de la clase dels Racers (P3). Per tal de facilitar la posada en pràctica, vam partir el grup en dos, i mentre jo m'encarregava d'un grup, la psicopedagoga del centre (SENCO) s'encarregava de l'altre.
Les dues sessions es van desenvolupar a la classe i a la biblioteca del centre (un grup a cada espai).

Descripció del treball:
Aquesta sessió te la funció de prevenció de dificultats dins d'un grup d'alumnes d'Educació Infantil. Segons la psicopedagoga (SENCO) del centre, es passen les primeres proves a P3 ja que d'aquesta manera es té un primer contacte i aproximació al grup i al seu nivell maduratiu, tant grupal com individual.
Aquestes proves maduratives es passen també a 1r, 3r i 6è, ja que així es manté un control i seguiment al llarg de tota l'escolarització de primària.

La meva participació es va basar en passar les proves a un dels dos grups, seguint les indicacions que la psicopedagoga anteriorment. Simplement, calia seguir una sèrie d'instruccions per tal que els nens anessin seguint el procediment. El procediment de la prova es basava en marcar l'element correcte dins de cada fila d'elements segons les indicacions.
Es va partir en dues sessions ja que d'aquesta manera als nens no se'ls hi faria llarg i podrien estar més concentrats.

Avaluació:
Puc dir que el grau de satisfacció va ser positiu, ja que intervenir amb nens d'Educació Infantil és el que més m'agrada. A més, s'han seguit tots els acords adoptats amb la psicopedagoga i la tasca no ha estat complexa.

Observacions personals:
Personalment, durant la primera sessió vaig tenir la sensació que els nens i nenes del grup no estaven molt concentrats i això podia repercutir en els resultats de la prova. A més, mentre realitzàvem la prova les diferents key teachers també estaven present a l'aula i potser em va fer sentir una mica més nerviosa. A la segona sessió,però, tot va anar molt millor, ja que els nens ja sabien de què anava i jo ja estava més tranquila.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada