dissabte, 9 de desembre del 2017

CONCLUSIONS FINALS PRACTICUM II I VALORACIO GENERAL

En primer lloc, aquest segon pràcticum m’ha permès ser la responsable d’una intervenció i posar-me en el paper professional del psicopedagog/a, tal i com és la realitat diària i quotidiana en aquests casos, el que m’ha permès enfrontar-m’hi amb més seguretat. Tot i que encara no s'ha acabat, ja que parlant amb el tutor hem pactat que continuaré assistint al centre fins a finals de curs. A continuació comentaré les conclusions extretes d'aquest periode i des de diferents aspectes. 

Durant l'estada al centre m'he pogut sentir molt acollida i valorada. Des dels inicis de les practiques (recordo encara el primer contacte, les primeres sessions, les primeres reunions...) fins ara sento que ha canviat tot molt, però en el fons no "ha canviat tot molt" sinó que he canviat jo, la meva percepció de la tasca de psicopedagoga, la manera de reflexionar amb les diferents situacions que es presenten, la perspectiva de la meva mirada (es clar, als inicis la mirada de mestre hi predominava),... Tot aquest camí ha servit i molt. El projecte, tant des de la meva perspectiva com per la valoració deL tutor, ha estat superat amb éxit, sent adequat a les necessitat i dificultats dels infants, i profitós en el treball de totes aquestes habilitats, i en el seguiment en un futur amb el cas d’en K.


En relació a la valoració de les pràctiques en si, la veritat és que durant aquest segon periode m'he sentit molt més còmoda tant amb els infants com amb el meu tutor de pràctiques i la psicologa, professionals que m'han ajudat molt a poder realitzar les diferents tasques i a resoldre tots els dubtes que m'anaven surgit al llarg de les diferents sessions. En tot moment he comptat amb la seva col·laboració tant en quan vaig iniciar les pràctiques, que la veritat és que anava molt perduda, com desprès a l'hora de realitzar el pla de treball i les diferents activitats que podia anar realitzant. 
M'han fet sentir com una més de l'equip, sentir-te així és molt important per desenvolupar la tasca. M'han proporcionat diferents fonts bibliogràfiques per tal de fonamentar el pla de treball i poder-lo justificar correctament. 

Referent a la valoració del pla de treball. Aquest el vaig enfocar a un alumne amb autisme i la seva necessitate de comunicar-se, per tant he tingut l'ajuda i el suport tant del meu tutor com de la psicologa del centre, així que he pogut veure com dins d'un centre és imprescindible un treball coordinat entre els diferents professionals per tal de poder proporcionar el màxim d'ajuda i un gran ventall d'estratègies que van anar sorgint també en les diferents reunions que es van anar realitzant per tractar el tema, no només al principi del pla de treball sinó també durant la implementació de les diferents fases, ja que com ja sabem el pla de treball no és un pla de treball rigid, sinó tot al contrari, el pla de treball ha de ser flexible i sempre tenint en compte les diferents circumstàncies que envolta l'infant al dia a dia. 

Pel que fa a la valoració del blog (diari de pràctiques), aquest el vaig començar quan vaig iniciar el Pràcticum I així doncs podem dir que porto ja molts mesos escrivint en ell totes les meves vivències, totes les meves pràctiques... és a dir, ha format part de mi durant molts mesos. Cal dir que em sembla un canal d'intercanvi d'informació molt útil per tal de donar a conèixer diferents estratègies dutes a terme, així com conèixer les pràctiques d'altres companys i companyes, compartir opinions, activitats... 
En general, els dos períodes de pràctiques que he dut a terme m'ha fet canviar el meu punt de vista sobre la intervenció psicopedagògica, ja que el meu tracte fins ara només havia sigut com a tutora en escoles ordinaries i no en centres amb alumnes amb autisme. Considero el blog com a eina de reflexió del practicum, doncs m’ha permès construir i compartir de mica en mica una petita mostra del treball del dia a dia en les, i així anar teixint les reflexions i pensaments lligats a les experiències viscudes. Ha permès poder veure les diferents realitats del psicopedagog en diversos contextos dins l'àmbit educatiu.


En quant a les activitats realitzades dir que l’elaboració del pla de treball (PAC 1) m’ha servit per establir les actuacions a fer i saber d’on havia de partir. La realització del blog (PAC 2) m’ha permès expressar les pròpies vivències, experiències i recollir la informació rellevant. Sobretot, ha estat una eina molt útil per a recollir les actuacions fetes i fer-ne una reflexió personal. I per acabar el Practicum, l’elaboració de la memòria final (PAC 3) em permetrà analitzar el centre, la pròpia intervenció feta i opinar sobre les experiències viscudes al llarg d’aquests mesos.

Després de tot aquest recorregut fet, especialment en aquest practicum que m’ha permès fer un cop d'ull en una realitat contextualitzada, considero que ha estat un aprenentatge molt profitós.M’ha permès fer un procés continu de reflexions, d'experiències, tot adquirint un bagatge personal i professional, que ha inserit dins la meva motxilla personal per a emprar-los en un futur.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada