Ja estem en la recta final de les practiques!
Fins ara considero que estic aprenent molt sobre el funcionament i organització
del centre. A més, de conèixer més funcions i tasques tant dels de la
psicopedagog del centre com de les altres professionals que hi treballen.
Data i
temporització: Setmana del 27 de novembre al
1 de desembre (10 hores)
Lloc: Despatx
de direcció i aula.
Participants: Tutor
de pràctiques, psicòloga, famílies.
Objectius:
· - Detectar
els obstacles sorgits en la implementació de la proposta.
· - Formular
propostes de millora.
· - Informar
dels resultats i prendre les mesures necessàries.
· - Valorar
la proposta feta i la seva continuïtat.
Desenvolupament:
En aquesta fase
s’han produït una sèrie de canvis pel que respecta a la temporització
de les actuacions a realitzar.
Aquesta setmana
he repartit les 10 hores entre el despatx de direcció i l’aula, per fer
reunions amb professionals i famílies, però també per anar tancant el pla de
treball i preparant la memòria final.
El primer dia
ens hem reunit el tutor de pràctiques, la psicòloga del centre i jo per
recordar tot el treball que s’ha fet al llarg del període de pràctiques,
comentar els obstacles que ens hem trobat durant aquest camí i les possibles
propostes de millora. D’aquestes propostes de millora destaquem la necessitat
de utilitzar més les noves tecnologies al centre, pel fet que són més visuals i
motivadores per als alumnes amb
dificultats d’aprenentatge. Es proposa comprar una pissarra digital.
Pel que fa a
la continuïtat de la proposta acordem que es seguirà treballant amb
tots els alumnes que acudeixen al centre amb dificultats d’aprenentatge i
autisme.
A més, entre
tots decidim que seria important reunir-se amb la familia d’en K, per comentar-los
els avenços i resultats. Els cridem per telèfon per reunir-nos els pròxim dia i
tant sols el pare pot, La mare no podrà fins a final de mes.
La valoració és molt
positiva perquè s’ha emprat la tècnica inclusiva dels grups interactius
que a curt termini ens permet veure que el treball cooperatiu potencia la
socialització i la inclusió entre tots els alumnes, afavorint l’atenció a la
diversitat i el seguiment de l’alumnat.
Una altra
proposta que sorgeix és el treballar per racons, ja que considerem que és
una altra metodologia que pot afavorir la interacció entre l’alumnat i
l’aprenentatge entre ells. Ara que en K ja es relaciona amb altres alumnes ho
hem d’aprofitar.
La resta d’hores
les he dedicat a anar tancant el pla de treball, recopilar informació i
començar la memòria final.
Recursos:
No s’han emprat
recursos concrets, però hem accedit a totes les anotacions fetes durant
l’aplicació del pla de treball (diari de pràctiques) i tots els registres fets
durant la seua posada en pràctica (pla individual, graelles d’observacions,
valoracions i taules de doble entrada utilitzades).
Avaluació:
En aquesta
sessió hem tingut presents els indicadors de resultats, les experiències
que hem tingut, les pròpies sensacions, etc.; és a dir, totes les opinions que
s’han recollit al blog.
Estic molt
satisfeta perquè tenim una molt bona opinió de la tasca feta, ja que així
ens ho indica l’anàlisi de l’avaluació observada al llarg de la proposta.
Sobre
els acords presos, també estic molt contenta perquè la proposta
tindrà una continuïtat, aplicant-se les actuacions a altres casos i tenint en
compte les noves propostes: metodologia per racons i utilitzar més les noves
tecnologies.
Observacions:
No m’he trobat
amb cap mena de dificultat.
Data i temporització: Setmana
del 4 al 8 de desembre
Aquesta darrera
setmana he anat recopilant tota la informació per a fer la memòria final de les
pràctiques. Durant aquests dies he analitzat tota la informació que he
utilitzat fins el moment, per anar finalitzant el meu pla de
treball. Dels tres alumnes objecte de seguiment: un dels alumnes acabarà a
final de curs en el centre (alumne Des del centre s’estan fent els informes
psicopedagògics per a determinar les necessitats d’en K i continuar treballant
els problemes de comunicació que presenta.
El que resulta molt evident i que he pogut constatar al llarg de les meves pràctiques al centre psicopedagògic és la gran tasca que fan tots els professionals que atenen als alumnes que assisteixen.
El que resulta molt evident i que he pogut constatar al llarg de les meves pràctiques al centre psicopedagògic és la gran tasca que fan tots els professionals que atenen als alumnes que assisteixen.
En definitiva,
la tasca del psicopedagog al centre on he realitzat les pràctiques ha
d'estar molt organitzada i planificada, per tal de previndre modificacions
i variacions en els diferents plans individualitzats, els quals es treballen
amb una metodologia inclusiva, ja que a cada sessió hi ha més d’un alumne, sent
molt profitós per a tots ells. A pesar de tindre PI, poden treballar de forma
col·laborativa i entendre en que consisteix el treball en equip.
Considere que
tot i ser un centre privat, la dinàmica del centre funciona, està tot molt
controlat per part de l'equip de professionals que hi treballen i s'observa que
l'organització respecte als procediments a seguir resulta bastant eficaç i
eficient. L'oferta educativa del centre és molt ampla i variada per a
donar resposta educativa a tot tipus d'alumnat.
SESSIONS
DE CLOENDA: del 11 al 15 de desembre
Aquestes últimes
sessions les dedicaré a fer observacions a altres alumnes per comprovar si tot
el que hem treballat durant les diferents sessions comença a tindre els seus
resultats en altres nens. Continuarem amb les activitats fetes fins el moment i
farem un acomiadament, que encara esta per pensar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada