divendres, 8 de desembre del 2017

FASE III: Elaboració i presentació dels materials. Avaluació del procés i la qualitat del projecte.


Ja estem en la recta final de les practiques! Fins ara considero que estic aprenent molt sobre el funcionament i organització del centre.  A més, de conèixer més funcions i tasques tant dels de la psicopedagog del centre com de les altres professionals que hi treballen.

Data i temporització: Setmana del 27 de novembre al 1 de desembre (10 hores)

Lloc: Despatx de direcció i aula.
Participants: Tutor de pràctiques, psicòloga, famílies.
Objectius:
·        - Detectar els obstacles sorgits en la implementació de la proposta.
·        - Formular propostes de millora.
·        - Informar dels resultats i prendre les mesures necessàries.
·        - Valorar la proposta feta i la seva continuïtat.

Desenvolupament:
En aquesta fase s’han produït una sèrie de canvis pel que respecta a la temporització de les actuacions a realitzar.

Aquesta setmana he repartit les 10 hores entre el despatx de direcció i l’aula, per fer reunions amb professionals i famílies, però també per anar tancant el pla de treball i preparant la memòria final.
El primer dia ens hem reunit el tutor de pràctiques, la psicòloga del centre i jo per recordar tot el treball que s’ha fet al llarg del període de pràctiques, comentar els obstacles que ens hem trobat durant aquest camí i les possibles propostes de millora. D’aquestes propostes de millora destaquem la necessitat de utilitzar més les noves tecnologies al centre, pel fet que són més visuals i motivadores per als alumnes  amb dificultats d’aprenentatge. Es proposa comprar una pissarra digital.
Pel que fa a la continuïtat de la proposta acordem que es seguirà treballant amb tots els alumnes que acudeixen al centre amb dificultats d’aprenentatge i autisme.

A més, entre tots decidim que seria important reunir-se amb la familia d’en K, per comentar-los els avenços i resultats. Els cridem per telèfon per reunir-nos els pròxim dia i tant sols el pare pot, La mare no podrà fins a final de mes.

La valoració és molt positiva perquè s’ha emprat la tècnica inclusiva dels grups interactius que a curt termini ens permet veure que el treball cooperatiu potencia la socialització i la inclusió entre tots els alumnes, afavorint l’atenció a la diversitat i el seguiment de l’alumnat.

Una altra proposta que sorgeix és el treballar per racons, ja que considerem que és una altra metodologia que pot afavorir la interacció entre l’alumnat i l’aprenentatge entre ells. Ara que en K ja es relaciona amb altres alumnes ho hem d’aprofitar.

La resta d’hores les he dedicat a anar tancant el pla de treball, recopilar informació i començar la memòria final.

Recursos:
No s’han emprat recursos concrets, però hem accedit a totes les anotacions fetes durant l’aplicació del pla de treball (diari de pràctiques) i tots els registres fets durant la seua posada en pràctica (pla individual, graelles d’observacions, valoracions i taules de doble entrada utilitzades).

Avaluació:
En aquesta sessió hem tingut presents els indicadors de resultats, les experiències que hem tingut, les pròpies sensacions, etc.; és a dir, totes les opinions que s’han recollit al blog.

Estic molt satisfeta perquè tenim una molt bona opinió de la tasca feta, ja que així ens ho indica l’anàlisi de l’avaluació observada al llarg de la proposta.

Sobre els acords presos, també estic molt contenta perquè la proposta tindrà una continuïtat, aplicant-se les actuacions a altres casos i tenint en compte les noves propostes: metodologia per racons i utilitzar més les noves tecnologies.

Observacions:
No m’he trobat amb cap mena de dificultat.

Data i temporització: Setmana del 4 al 8 de desembre
Aquesta darrera setmana he anat recopilant tota la informació per a fer la memòria final de les pràctiques. Durant aquests dies he analitzat tota la informació que he utilitzat fins el moment, per anar finalitzant el  meu pla de treball. Dels tres alumnes objecte de seguiment: un dels alumnes acabarà a final de curs en el centre (alumne Des del centre s’estan fent els informes psicopedagògics per a determinar les necessitats d’en K i continuar treballant els problemes de comunicació que presenta.

El que resulta molt evident i que he pogut constatar al llarg de les meves pràctiques al centre psicopedagògic és la gran tasca que fan tots els professionals que atenen als alumnes que assisteixen.
En definitiva, la tasca del psicopedagog al centre on he realitzat les pràctiques ha d'estar molt organitzada i planificada, per tal de previndre modificacions i variacions en els diferents plans individualitzats, els quals es treballen amb una metodologia inclusiva, ja que a cada sessió hi ha més d’un alumne, sent molt profitós per a tots ells. A pesar de tindre PI, poden treballar de forma col·laborativa i entendre en que consisteix el treball en equip.
Considere que tot i ser un centre privat, la dinàmica del centre funciona, està tot molt controlat per part de l'equip de professionals que hi treballen i s'observa que l'organització respecte als procediments a seguir resulta bastant eficaç i eficient. L'oferta educativa del centre és molt ampla i variada per a donar resposta educativa a tot tipus d'alumnat.

SESSIONS DE CLOENDA: del 11 al 15 de desembre

Aquestes últimes sessions les dedicaré a fer observacions a altres alumnes per comprovar si tot el que hem treballat durant les diferents sessions comença a tindre els seus resultats en altres nens. Continuarem amb les activitats fetes fins el moment i farem un acomiadament, que encara esta per pensar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada