Breu recordatori: K, un alumne de 5 anys d'edat amb autisme que per les tardes després de l'escola assisteix a classe en un centre per alumnes amb necessitats especials especialitzat en autisme i altres trastorns de la comunicació.
Data i temporització: Setmana del 16 al 20 d’octubre de 2017, (10 hores)
Lloc: despatx de direcció (5 hores) i
aula amb alumnes (5 hores)
Participants: director del centre (tutor de
pràctiques), alumne i estudiant en pràctiques.
Objectius:
Objectius:
- Assenyalar els trets més
característics del context on es realitzarà la intervenció i conèixer les
funcions dels altres professionals que hi treballen en ell.
- Conèixer les característiques, la
documentació que hi ha i els projectes del grup amb els que s'interactuarà per
começar a conèixer les necessitats i/o demandes que presenten.
Conèixer bé el context de l'alumne, doncs ja hi he de començar a treballar.
Desenvolupament:
Desenvolupament:
Tenint en compte que el PRACTICUM I no es va realitzar en aquest centre
però que ja el coneixem una mica per estar-hi ja treballant des de fa 3
mesos, en la primera reunió el tutor de pràctiques i director del centre m'ha proporcionat informació sobre el context i els projectes que
es duen a terme amb l’alumne que desenvoluparé el meu pla de treball.
La meva tasca ha consistit en recollir informació del context i observar
tant els documents com a l’alumne amb el qual realitzaré la intervenció.
També hem parlat d'algunes intervencions que es fa amb els alumnes i he
estat en l'aula treballant amb ells i observant les actuacions que es duen a
terme.
Recursos:
Analisi del centre (context), documents relacionats amb alumnes
(adaptacions, notes i informes tant del centre com de l'escola, programes de
reforç), materials que s'utilitzen en les sessions.
Avaluació:
S'han tingut presents els indicadors del context (dades i qualitat de la informació) i
els indicadors de recursos (documents consultats i materials), permentent-me realitzar
les tres sessions de forma estructurada.
Han sigut unes sessions molt
profitoses, ja que el que m'interesava era informar-me d'aspectes que
desconeixia, com són alguns documents i informes tant del centre com de
l’alumne.
Penso que es
important que el consultor de la UOC i els companys/es han de conèixer el
context on em trobo i algunes de les actuacions que es fan al centre per donar
significat a la meva proposta de treball.
Aquesta
consisteix en fer una intervenció amb alumnes d’educació infantil i educació primària amb autisme i que mostren
dificultats d'aprenentatge en la comunicació i dificultats de comprensió.
Observacións:
No he tingut cap problema per a consultar la informació, tot el contrari,
tot han sigut facilitats, mostrant-me totes les dades i projectes, les quals
penso que estan molt be ordenades i organitzades en arxivadors i carpetes a
l'ordinador de direcció.
He començat a elaborar el PI amb l'ajuda del tutor de pràctiques, que m'ha resolt alguns dubtes a l'hora de la seva elaboració. Ara ja sóc més pacient a l'hora d'esperar resultats per part de l'alumne. Les activitats que plantejo les he d'anar actualitzant, modificant cada dia segons la seva acceptació per part de l'alumne. El tutor de pràctiques m'ha comentat que si un dia no surt bé una activitat que no la desestimi, que la guardi per més endavant que pot ser que resulti més efectiva. Amb aquests alumnes s'ha d'anar provant i insistint, doncs el seu desenvolupament és molt variat. He pogut posar en pràctica algunes de les activitats seleccionades, on m'he adonat de la importància de tenir paciencia.
Data i temporització: Setmana del 23 al 27 d’octubre de 2017, (10 hores)
Lloc: Despatx de direcció (5 hores) i
aula amb alumnes (5 hores)
Participants: director del
centre (tutor de pràctiques), professionals del centre, alumne i estudiant en
pràctiques.
Objectius:
- Planificar dates
d’actuació (calendari, hores, assoliment d’objectius, etc.).
- Resoldre dubtes sobre alguns aspectes relacionats amb
informes dels alumnes.
- Observar com es porten a terme els programes del
centre.
- Conèixer
els diferents membres de l’equip de professionals del centre i les funcions de
cadascú.
Començar a dur a terme algunes de les activitats creades per en K. Fer modificacions i ajustos depèn dels resultats diaris.
Desenvolupament:
Abans de continuar amb documents i els diversos dubtes que tenia respecte als informes dels alumnes, el primer que hem fet ha sigut establir un calendari, per tal de que la organització siga el més eficaç possible.
En la sessió següent he estat amb el tutor resolent dubtes del que vam treballar la setmana anterior, per tal de començar a treballar i enfocar els plans individualitzats dels alumnes amb els quals portaré a terme la meva intervenció.
Desenvolupament:
Abans de continuar amb documents i els diversos dubtes que tenia respecte als informes dels alumnes, el primer que hem fet ha sigut establir un calendari, per tal de que la organització siga el més eficaç possible.
En la sessió següent he estat amb el tutor resolent dubtes del que vam treballar la setmana anterior, per tal de començar a treballar i enfocar els plans individualitzats dels alumnes amb els quals portaré a terme la meva intervenció.
En aquesta setmana, hem fet una reunió amb els diferents
professionals on bàsicament m'han explicat les seves funcions i també he estat
observant com apliquen els programes amb els diferents alumnes amb dificultats
de comunicación.
Una vegada conegut el context i recollida tota la informació tant del centre com de l’alumne amb el qual faré la meva intervenció m'he dedicat de ple a començar a elaborar el PI per dur endavant el pla de treball.
Una vegada conegut el context i recollida tota la informació tant del centre com de l’alumne amb el qual faré la meva intervenció m'he dedicat de ple a començar a elaborar el PI per dur endavant el pla de treball.
Començar a dur a terme algunes de les activitats creades per en K. Fer modificacions i ajustos depèn dels resultats diaris.
Recursos: registre de les entrevistes, proves de competència curricular que s'utilitzen al centre i materials que utilitzen els diferents professionals en les sessions.
Recursos: registre de les entrevistes, proves de competència curricular que s'utilitzen al centre i materials que utilitzen els diferents professionals en les sessions.
Avaluació:
Tinc presents
els indicadors de recursos (documents consultats i qualitat de la
informació). Aquests indicadors
m’han permès realitzar la sessió de forma estructurada.
També ha estat
una sessió molt profitosa, perquè abans de recercar informació i
durant la reunió amb els diferents professionals, desconeixia alguns dels trets
de les seves funcions al centre, informació necessària per elaborar els plans
individualitzats i poder tirar endavant amb la proposta presentada.
Com
a sensació destacar que tenia alguns dubtes pel que fa als informes
dels alumnes i desconeixia algunes funcions d'algunes professionals. Dir que la
coordinació entre aquests i el centre es bona, però penso que sempre es podria
millorar, sobretot marcant-se ambdues parts objectius comuns.
He començat a elaborar el PI amb l'ajuda del tutor de pràctiques, que m'ha resolt alguns dubtes a l'hora de la seva elaboració. Ara ja sóc més pacient a l'hora d'esperar resultats per part de l'alumne. Les activitats que plantejo les he d'anar actualitzant, modificant cada dia segons la seva acceptació per part de l'alumne. El tutor de pràctiques m'ha comentat que si un dia no surt bé una activitat que no la desestimi, que la guardi per més endavant que pot ser que resulti més efectiva. Amb aquests alumnes s'ha d'anar provant i insistint, doncs el seu desenvolupament és molt variat. He pogut posar en pràctica algunes de les activitats seleccionades, on m'he adonat de la importància de tenir paciencia.
Observacions:
Com a la setmana anterior no m’he trobat amb cap mena de dificultat per a consultar la informació i resoldre els dubtes, peque tos els professionals s'han volcat en explicar-me'ls, en particular el meu tutor.
Com a la setmana anterior no m’he trobat amb cap mena de dificultat per a consultar la informació i resoldre els dubtes, peque tos els professionals s'han volcat en explicar-me'ls, en particular el meu tutor.
VALORACIÓ FINAL A DESTACAR
El nombre d'hores que he dedicat a aquesta primera fase han estat menys de les esperades, doncs amb en K no es pot planejar a tant curt plaç. Al principi em vaig plantejar unes 25 hores per la primera fase, però al ja estar treballant amb en K des de fa mesos, els primers passos ja els havia anat fent sense ni adonar-me'n. Per poder dur a terme una feina ben feta on poder obtenir uns pocs però molt ben esperats i agraïts resultats, he hagut de començar quasi des del principi en la creació d'activitats doncs en K m'ho demanava.
Tots els nens són diferents però amb l'autisme no es pot mesurar en un curt període de temps. Estic molt contenta d'aquesta primera etapa doncs començo a veure la llum i el més important, en K comença a ser capaç de comunicar-se.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada