Data i temporització: setmana del 30 al 03 de novembre (10 hores)
Lloc: Despatx de direcció (5 hores) i aula amb alumnes (5 hores)
Participants: director del centre (tutor de pràctiques), alumnes i estudiant en pràctiques.
Objectius:
- Elaborar els plans individualitzats necessaris per al meu cas, tenint en compte tota la informació recollida i les observacions fetes a l’alumne.
- Seguir treballant en les activitats creades per en K. Fer modificacions i ajustos depèn dels resultats diaris.
Desenvolupament:
Durant aquesta setmana m'he dedicat a recollir informació per començar el guió del pla individualitzat. M'he centrat en l'organització que seguiré per elaborar-los i he recollit activitats adequades a les necessitats de l’alumne amb el que realitzaré la intervenció. Les activitats han sigut triades a partir de les observacions fetes a en K i als altres alumnes, dels consells del tutor de pràctiques i dels meus coneixements pel que fa a alumnes amb autisme.
Durant aquesta setmana m'he dedicat a recollir informació per començar el guió del pla individualitzat. M'he centrat en l'organització que seguiré per elaborar-los i he recollit activitats adequades a les necessitats de l’alumne amb el que realitzaré la intervenció. Les activitats han sigut triades a partir de les observacions fetes a en K i als altres alumnes, dels consells del tutor de pràctiques i dels meus coneixements pel que fa a alumnes amb autisme.
A més, com ales sessions anteriors vaig estar junt amb el tutor veient les possibles activitats a realitzar, aquesta setmana n'he posat algunes en pràctica per comprobar si eren les adequades per al PI o si calia canviar alguns aspectes d'aquestes.
Recursos: informació respecte a Plans Individualitzats, exemples de Plans Individualitzats, tant del tutor com de la UOC, registres d'activitats triades i guió organitzatiu del PI de cada alumne.
Avaluació:
Tinc presents els indicadors de recursos (documents consultats, qualitat de la informació, registres i guió organitzatiu).
Aquests indicadors m’han permès realitzar les sessions de forma estructurada.
També han estat unes sessions molt profitoses, perquè m'he introduït en l'elaboració dels plans individualitzats, cercant la informació necessària i observant a l’alumne en el seu entorn, per conèixer millor les seves necessitats.
Com a sensació destacar que tenia alguns dubtes perquè no tenia clar quines activitats eren les més encertades per a en K amb el qual faré la intervenció. Les anotacions i l'organització acordada amb el tutor per començar amb l'elaboració del pla he anat anotant-la en el diari de pràctiques (en paper, que porto al centre per anotar observacions, explicacions i aprenentatges diaris).
Observacions: Pel que fa als materials utilitzats voldria destacar que són molt valuosos i que estan presentats de forma molt clara.
Data i
temporització: Setmana del 6 al 10 de novembre (10 hores)
Lloc: aula amb alumnes
Participants: alumnes, tutora de pràctiques (directora) i estudiant en pràctiques
Objectius:
Portar a terme les diferents
actuacions i activitats establertes en la fase 1 del pla d'actuació
psicopedagògica.
Observar i realitzar les activitats
programades per al meu cas.
Fer anotacions al diari de pràctiques.
Desenvolupament: Al llarg d'aquesta setmana he continuat treballant amb l’alumne les activitats
programades al Pla Individualitzat. Aquest PI, estara inclosos en la memòria
final de pràctiques.
No he fet gaire cas a l’edat d’en K
doncs està clar que va molt per sota del que hauria corresponent a la seva
edat.
Recursos: PI del caso, activitats programades, flashcards
preparades per al cas, ordinador, tablet i pissarra.
Avaluació:
S'han tingut en compte
els indicadors dels recursos establerts per tal de poder realitzar les sessions
de manera més organitzada i estructurada. A més han estat sessions molt
profitoses ja que he començat amb els PI que havia programat a la
fase 1. Tenia moltes ganes de començar a treballar amb en K i els altres alumnes!
M'agradaria destacar que
l’avaluació en aquest cas, és essencial per controlar l’eficàcia de les
estratègies i actuacions per comprendre com aprèn l’alumne objecte de
PI. És necessari incloure múltiples estratègies d’avaluació, com
l’observació directa, els portfolis, les graelles, les proves, els projectes,
les rúbriques i altres instruments d’autoavaluació.
Cal destacar que aquest NO será el típic cas. L’alumne NO podrá fer-se responsables del seu propi
aprenentatge i NO serà conscient dels objectius de les programacions, els
objectius d’aprenentatge i altres tipus d’adaptacions descrites en el seu
PI . Tampoc podrá col•laborar directament en l’avaluació del seu propi procés
educatiu. L’alumne NO pot ajudar a identificar el seu propi nivell de
preparació en les activitats d’avaluació. El que SÍ farà és aportanr evidències
del seu aprenentatge en el momento en que comenci a utilizar les noves eines per
a comunicar-se. Per a ell tot això és nou, doncs NO considera necessaria la comunicación
amb els altres. Amb la creació d’aquestes activitats i noves rutines a la seva
vida volem fer-li veure que és útil i ENRIQUIDOR el contacte amb els altres. Així doncs
intentarem encoretjar-lo a utilizar el llenguatge Makaton amb la complementació
de les flashcards corresponents en el seu dia a dia per a una convivencia amb
les persones.
Observacions: S'han establert reunions amb la tutora del col·legi de l’alumne per
poder posar en comú el PI i poder així establir decisions per tal d'actuar de
manera conjunta dins del possible. Aquestes reunions s'han fet a les sessions
de la setmana.
Observacions: Pel que fa als materials utilitzats voldria destacar que són molt valuosos i que estan presentats de forma molt clara.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada