Dilluns 6/11/2017
Aquesta setmana tindrem la visita d'un gos a classe. Un dels pares ha comprat un gos al seu fill i ara ja és prou gran per sortir al carrer així que el duran a una de les sessions, tot i que no sabem encara quin dia. Per aquest motiu ens centrarem a treballar amb els animals.
Avui, tal i com vam quedar la setmana passada, farem una mica d'intercanvi amb l'altre mestra durant una activitat per tal d'ampliar el seu entorn proper.
En K ha vingut bé avui, no acostuma a estar content els dilluns pero avui estava tranquil. Les accions les ha anat fent sense problema així doncs que he pensat en introduir-ne una de nova. Aquest cop l'hi estic ensenyant a dir "toilet" amb makaton enlloc d'ensenyar-me la flashcard cada cop. Barrejant activitats de les que li agrada, estic introduint "toilet, snack i no thank you". Ja sap que es feina per a ell de recordar i no li agrada. El que pot passar es que no vulgui anar al lavabo i tinguem un accident però espero que no, d'això m'ha avisat la meva companya.
Així doncs l'activitat d'ordre la ha començat a fer amb mi i hem canviat els llocs amb l'altre mestra a mitja activitat i ella ha seguit amb en K i jo amb l'altre alumne. Quan se n'ha adonat s'ha posat les mans al cap com quan no li agrada una cosa i ben seria li he dit: "no thank you!" Ha fet el seu soroll amb les dents i ha seguit fent la seva activitat mirant-me de reüll. L'altre mestra l'estava ajudant i ell quan la veia anava fent el mateix repetidament, les mans al cap i el seu soroll amb les dents. En cada moment jo li deia "no thank you" i parava pero se'l veia nervios. Hem estat així 5 minuts i hem canviat. Demà sera mes estona. El seu nen en canvi s'ha assegut a sobre meu com si res, com si no hi hagués diferencia. És un nen mes sociable que confia mes en les persones "noves".
Dimarts 7/11/2017
Avui en K estava mes enganxat a mi del normal. Suposo que es pel canvi de mestra d'ahir. Efectivament. Quan hem tornat a canviar ha tornat a fer el mateix d'ahir, pero avui ha estat diferent. S'ha enfadat tant que ha pegat un cop amb la má a la cuixa de l'altre mestra. Mai havia pegat a ningú de l'escola. Amb la mare se que ho feia abans quan el deixava a l'escola pero mai a cap mestra. Llavors m'he enfadat molt i li he dit que aixó no es feia. Enlloc d'anar cap a ell m'he dirigit cap a la mestra i li he acariciat la cuixa dient: "sorry, are you ok? I'm so sorry". El que volia en K fent això és cridar la meva atenció i que anés cap a ell pero he fet tot el contrari, anar cap a la persona afectada. Ell s'ha quedat tot sorprés i en xoc. Li he dit que demanés perdó molt seria i ell ha anat i li ha tocat la cuixa així com amb por i s'ha apartat. Llavors li he reconegut que ha fet be pero que seguia enfadada i que podia anar a jugar sol una estona. Ha marxat a buscar les seves lletres del nom tot posant-se les mans al cap i fent aquell soroll. M'ha sorprès molt aquesta actitud pero demà seguirem amb l'intercanvi de mestres. Està clar que n'ha d'aprendre.
Des d'aquest moment no ha estat el mateix avui. No parava de mirar a l'altre mestra. Deu saber que ha fet mal fet oi? Realment li sap greu?
Al acabar li he comentat al SENCO i m'ha dit que seria bo que en K demà al entrar ens veies juntes parlant i organitzant alguna cosa i que enlloc de fer-li cas de seguida, que estigui una mica per ella perquè ell vegi que forma part del meu entorn. Pot ser així la deixarà formar part del seu entorn també.
Dimecres 8/11/2017
Tal i com vam quedar ahir, la Charlotte i jo erem juntes mirant les fitxes d'en K i acabant de preparar els llibres per avui quan en K ha entrat. Semblava que no ens fes cas però ens ha anat mirant perquè s'ha oblidat de posar el seu nom al suro i ha passat de llarg per anar a triar les activitats. Quan li he dit hola, m'ha saludat be com sempre pero seguia mirant de reüll a l'altre mestra Charlotte.
En el moment de l'intercanvi ha fet el seu soroll amb les dents i ha posat les mans al cap com aquell cop. Llavors ha posat la mà a la cuixa de l'altre mestra pero sense tocar-la, com fent veure que la anava a pegar. Mentre ho feia em mirava als ulls fixament per fer-me saber que no li agradava. Jo l'he mirat i li he dit que seguis amb la seva activitat i que era un bon noi. Llavors ha seguit amb lo seu, no ha fet cap gest estrany i ha somrigut. Aquest somriure m'ha sorprès. No acostuma a canviar l'expressió a no ser que esta menjant o marxa a casa. Ha estat un somriure amb molta picardia. Semblava que m'estés dient que li divertiria tornar-la a pegar. Ha estat molt estrany.
Al acabar la classe ho hem comentat amb els altres mestres i els ha sorprès tant com a mi. Un d'ells també ha vist aquesta "maldat" en la seva mirada. Seguirem treballant les expressions a veure si hi ha canvis.
Dijous 9/11/2017
Avui quan els nens han entrat a classe han trobat en Biscuits a dins. Es tracta d'un petit gos golden que ens ha vingut a visitar. L'amo ha estat dins tota l'estona i hem trobat reaccions molt diverses. El gos estava encantat i voltava per tota la classe volent jugar. Un alumne s'ha amagat sota la taula, un altre el seguia com volent jugar, un altre s'ha posat a imitar-lo i l'intentava tocar...En K s'ha quedat quiet, tenia una mà al cap i amb l'altre intentava tocar al gos pero sense moure's. Una part d'ell s'havia bloquejat i l'altre intentava interactuar. Llavors jo l'he agafat la ma i ens hem assegut junts esperant que el gos se'ns apropes. D'aquesta manera tots plegats hem aconseguit tenir un bon moment relaxat i excitat a la vegada. He vist com la seva expressió tensa s'anava canviant cap a una mirada mes relaxada i un mig somriure que l'ha permès gaudir a la seva manera.
Després ha marxat el gos amb l'amo i hem seguit la nostra rutina. Avui no hem canviat de mestra doncs considerem que aquesta activitat ja ha estat innovadora i excitant i no volem provocar cap malestar.
Avui ha donat el primer fruit el fet de fer servir el símbol de "toilet". Quan ha hagut d'anar, enlloc d'ensenyar-me la flashcard ha fet el gest amb la ma tot dient "lt". He estat molt contenta, realment veig progressos de comunicació amb ell. A vegades penso com li afectara la separació dels pares a tot això.
Divendres 10/11/2017
La mestra de classe d'en K m'ha dit que avui no ha dinat res i que ha dormit una hora després. Jo l'esperava molt cansat pero l'he trobat normal. La primera activitat d'avui l'ha deixat en blanc i li he fet veure quan m'ho ha vingut a ensenyar. Llavors m'ha fet el gest del snack tot dient "nak". De seguida hem anat a menjar plàtan, el que mes li agrada de fruita i li he dit molt be, snack.
Quan ha tocat l'intercavi no ha estat tant content. Les mans al cap, soroll amb les dents...i ha tornat a intentar pegar a l'altre mestra tot mirant-me. El somriure estava allà com l'altre dia i òbviament li he dit, "no, thank you!" i ha seguit a lo seu, pero aquest cop el somriure ha seguit en la seva expressió una bona estona mes. Em te molt intrigada. Per que ho fa?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada